انتقال وردپرس به دایرکتوری

موضوعات
انتقال نصب ریشه به دایرکتوری خودش
روش I (بدون تغییر URL)
روش دوم (با تغییر URL)
فرآیند جابجایی
اصلاح htaccess
انتقال پوشه های خاص وردپرس
همچنین ببینید
بسیاری از مردم می‌خواهند وردپرس به ریشه وب‌سایتشان کمک کند (مثلاً http://example.com) اما نمی‌خواهند همه فایل‌های وردپرس دایرکتوری ریشه‌شان را به هم ریخته باشد. وردپرس به شما این امکان را می دهد که آن را در یک زیر شاخه نصب کنید، اما وب سایت شما از ریشه وب سایت ارائه شود.

از نسخه 3.5 ، کاربران چند سایت ممکن است از همه عملکردهای ذکر شده در زیر استفاده کنند. اگر نسخه‌ای از وردپرس قدیمی‌تر از 3.5 را اجرا می‌کنید، لطفاً قبل از نصب نصب Multisite WordPress در یک زیر شاخه، آن را به‌روزرسانی کنید.

توجه به توسعه دهندگان تم/افزونه: این کد شما را از وردپرس جدا نمی کند. تم ها و افزونه ها همچنان در پوشه wp-content باقی خواهند ماند.

انتقال نصب ریشه به دایرکتوری خودش
فرض کنید وردپرس را در نصب کرده اید example.com. اکنون دو روش مختلف برای انتقال نصب وردپرس به زیر شاخه دارید:

1) بدون تغییر SITE-URL (باقی می ماند example.com)

2) با تغییر در SITE-URL (به آدرس هدایت می شود example.com/subdirectory)

بالا ↑

روش I (بدون تغییر URL)
1) پس از نصب وردپرس در پوشه root، همه چیز را از پوشه root به زیر شاخه منتقل کنید.

2) یک .htaccessفایل در پوشه root ایجاد کنید و این محتوا را داخل آن قرار دهید (فقط تغییر دهید example.comو my_subdir):

RewriteEngine روشن است RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?example.com$ RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/my_subdir/ RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule ^(.*)$ /my_subdir/$1 RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?example.com$ RewriteRule ^(/)؟$ my_subdir/index.php [L]
همین?

بالا ↑

روش دوم (با تغییر URL)
بالا ↑

فرآیند جابجایی
(ps اگر قبلا WP را در زیر شاخه نصب کرده اید، ممکن است برخی از مراحل قبلاً به طور خودکار انجام شده باشد).

مکان جدیدی را برای ذخیره فایل های اصلی وردپرس ایجاد کنید (ما /wordpressدر مثال های خود استفاده خواهیم کرد). (در لینوکس، mkdir wordpressاز دایرکتوری خود استفاده کنید www. احتمالاً می خواهید از chown apache:apacheدایرکتوری wordpressکه ایجاد کرده اید استفاده کنید.)
به صفحه عمومی بروید .
در آدرس وردپرس (URL): آدرس فایل های اصلی وردپرس خود را تنظیم کنید. مثال:http://example.com/wordpress
در آدرس سایت (URL): URL فهرست راهنمای ریشه را تنظیم کنید. مثال:http://example.com
روی ذخیره تغییرات کلیک کنید . (در مورد خطاهایی که اکنون رخ می دهد نگران نباشید! به خواندن ادامه دهید)
اکنون فایل های اصلی وردپرس خود را (از دایرکتوری ریشه) به زیر شاخه منتقل کنید.
index.phpفایل‌های و .htaccessرا از دایرکتوری وردپرس در فهرست اصلی سایت خود (آدرس وبلاگ) کپی کنید (نه حرکت کنید). فایل .htaccessنامرئی است، بنابراین ممکن است مجبور شوید سرویس گیرنده FTP خود را طوری تنظیم کنید که فایل های مخفی را نشان دهد . اگر از پیوندهای دائمی زیبا استفاده نمی کنید، ممکن است یک پیوند ثابت نداشته باشید. htaccessفایل. اگر وردپرس را روی یک سرور ویندوز (IIS) اجرا می‌کنید و از پیوندهای دائمی زیبا استفاده می‌کنید، به web.configجای یک .htaccessفایل در فهرست وردپرس خود یک فایل خواهید داشت. برای index.phpفایل، دستورالعمل ها ثابت می ماند، فایل index.php را در دایرکتوری ریشه خود کپی کنید (جابجا نکنید). با web.configفایل، باید متفاوت از .htaccessفایل رفتار شود، بنابراین باید آن را جابجا کنید (کپی نکنید)web.configفایل به دایرکتوری ریشه خود
فایل دایرکتوری ریشه خود را index.phpدر یک ویرایشگر متن باز کنید
موارد زیر را تغییر دهید و فایل را ذخیره کنید. خطی که می گوید: require dirname( FILE ) . ‘/wp-blog-header.php’;را با استفاده از نام دایرکتوری خود برای فایل های اصلی وردپرس به زیر تغییر دهید:require dirname( FILE ) . ‘/wordpress/wp-blog-header.php’;
وارد مکان جدید شوید. ممکن است اکنون باشدhttp://example.com/wordpress/wp-admin/
اگر پیوندهای ثابت را تنظیم کرده اید ، به صفحه پیوندهای ثابت بروید و ساختار پیوند ثابت خود را به روز کنید. وردپرس به صورت خودکار فایل شما را در صورت داشتن مجوزهای فایل مناسب به روز می کند. اگر وردپرس نتواند در فایل شما بنویسد، قوانین بازنویسی جدید را برای شما نمایش می دهد که باید به صورت دستی در فایل خود کپی کنید (در همان دایرکتوری فایل اصلی)..htaccess.htaccess.htaccessindex.php
بالا ↑

اصلاح htaccess
در برخی موارد، برخی افراد دوست دارند نسخه‌های جداگانه‌ای را در یک زیرشاخه نصب کنند (مانند /2010، /2011، /latest و غیره) و می‌خواهند که وب‌سایت (به طور پیش‌فرض) از آخرین نسخه استفاده کند، سپس وردپرس را در یک زیر شاخه نصب کند. ، مانند /my_subdirو در فایل htaccess. پوشه ریشه خود موارد زیر را اضافه کنید (فقط در صورت نیاز کلمات را تغییر دهید):

بازنویسی موتور روشن است
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?example.com$
RewriteRule ^(/)؟$ my_subdir[L]
اکنون وقتی کاربران به دامنه ریشه شما (example.com) می روند، به طور خودکار به زیر شاخه ای که شما مشخص کرده اید هدایت می شود.

توجه: این کد از پست سایت 5 در اینجا آمده است: چگونه دامنه خود را با استفاده از htaccess به یک زیرپوشه تغییر مسیر دهید .

بالا ↑

انتقال پوشه های خاص وردپرس
پیوندهای زیر نحوه تغییر دایرکتوری های خاص در وردپرس را توضیح می دهند:

انتقال پوشه wp-content
در حال حرکت پوشه پلاگین
پوشه تم های متحرک


منبع: ووردپرس