کرمان

Save

Report Abuse

شهر کرمان در شمال شرقی پهناورترین استان ایران، کرمان، و در ارتفاع 1755 متری از سطح دریا قرار گرفته و دومین شهر مرتفع ایران به شمار می رود. بیشتر نقاط شهر کرمان توسط کوه احاطه شده است. قسمت های شمالی و شمال شرقی شهر که در مجاورت کوه های صاحب الزمان قرار دارد دارای آب و هوای معتدل و قسمت های جنوبی و غربی شهر، به واسطه نزدیکی به بیابان، دارای تابستان های گرم تر و گرد و غبار بیشتر است. در میان کوه های این شهر ارزش و اهمیت کوه «هزار» به دلیل منبع غنی رویش گیاهان دارویی جایگاه ویژه ای دارد.
این شهرستان دارای 6 بخش«مرکزی»، «چترود»، «راین»، «شهداد»، «گلباف» و«ماهان»، 13 شهر و 16 دهستان است.
وجود آب و هوای متنوع، قطب های مستعد کشاورزی، کارخانجات و مراکز تولیدی مهم چون مس شهید باهنر، سیمان کرمان، ممتازان و لاستیک بارز کرمان را از جایگاه اقتصادی مناسب و حائز اهمیتی برخوردار کرده است. شهرستان کرمان با قرارگیری در محورهای اصلی حمل و نقل جاده ای، ریلی و ترانزیت کالا و نزدیکی به بنادر جنوبی (بندرعباس و چاربهار)، وجود شرکت های بزرگ تجاری، دارا بودن فرودگاه بین المللی، معادن غنی و ارزشمند، مراکز دانشگاهی معتبر، هنرهای بومی و دستی ارزشمندی نظیر پته، ترمه، فرش، مواریث طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی از قابلیت ها و موقعیت خاصی برخوردار است و به عنوان یکی از قطب های گردشگری ایران به شمار می رود.
مردم استان کرمان فارس هستند. به دلیل وسعت این شهر و مهاجرت اقوامی از طوایف لر، ترک و بلوچ تنوع در لهجه و گویش این شهر به چشم می خورد، اما در کل زبان مردم این شهر فارسی با لهجه کرمانی است. بیشتر مردم این شهر شیعه هستند.

 

لیست مهمترین جاذبه های گردشگری شهر کرمان

موقعیت

کرمان 0 reviews

Write Your Review

There are no reviews yet.

Write Your Review

Your email address will not be published. Required fields are marked *