این مطلب درباره ارتباط از طریق تیکت است و به سوال تیکت چیست و چگونه تیکت ارسال کنبم؟ بطور خلاصه پاسخ داده خواهد شد.
تیکت (Ticket) چیست؟
تیکت (Ticket) به انگلیسی به معنای بلیط است اما در اینترنت به معنای پرسش از تیم پشتیبانی است. در واقع تیکت پرسیدن سوال کتبی از پشتیبانی است. معمولا” برای ارسال تیکت باید وارد حساب کاربری خود در وب سایت یا سامانه مورد نظر خود شوید و روی گزینه “ارسال تیکت” کلیک نمایید و سوال یا مشکل مورد نظر خود را با تیم پشتیبانی مطرح نمایید. البته سامانه یا وب سایت مورد نظر شما باید به سیستم ارسال تیکت مجهز باشد تا شما بتوانید مشکل خود را از طریق ارسال تیکت مطرح نمایید. اغلب وبسایت های دارای سیستم ارسال تیکت تیم پشتیبانی خود را به چند بخش تقسیم میکند و کاربر نیز در هنگام ارطسال تیکت بایستی بخش مربوط به مشکل خود را انتخاب نماید مثلا” ممکن است از شما سوال شود که مشکل شما مربوط به کدام یک از بخشهای فروش، بخش فنی و یا گزارش خطای کارکنان است.
چگونه تیکت (Ticket) ارسال کنیم؟
تیکت (Ticket) نوعی از گفتگو است که معمولا” برای پرسش و پاسخ و رفع مشکل توسط تیم پشتیبانی است. برای ارسال تیکت تنها کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و روی منوی “ارسال تیکت پشتیبانی” کلیک نمایید. در صفحه جدید بخش مورد نظر خود را از بین سه بخش: فروش، پشتیبانی و گزارش خطا را انتخاب نمایید.
معمولا” جهت ارسال تیکت ممکن است تمامی یا برخی از مراحل زیر نیاز باشد:
1) قسمت “موضوع” که برای نوشتن عنوان سوال یا مشکل است.
2) گزینه “نوع مشکل یا نوع سرویس” که بسته به نیاز موردی که سوال در مورد آن است انتخاب می شود.
3) اولویت که بر حسب اهمیت مشکل انتخاب می شود.
4) قسمت “پیام یا محتوا” که برای نوشتن متن سوال یا مشکل است.
5) برای ارسال تصویر یا فایل هم میتوان از گزینه “ضمیمه” فایل خود را پیوست نمود.
6) اگر سیستم به سنجش مجهز است کلمه امنیتی نمایش داده شده را وارد نمایید.
7) در پایان گزینه “ارسال” که مرحله نهایی برای ارسال تیکت است.