افزونه اپلیکیشن ساز PWA

Progressive Web Apps are user experiences that have the reach of the web, and are:

قابل اعتماد – فوراً بارگیری شده و هرگز دایناسور را، حتی در شرایط نامشخص شبکه نشان ندهد.
سریع – به تعاملات کاربر با سرعت، انیمیشن‌های روان و بدون پیمایش جنجالی پاسخ دهد.
درگیر کننده – مشابه یک اپلیکیشن بومی با تجربه کاربری همه جانبه است.
This new level of quality allows Progressive Web Apps to earn a place on the user’s home screen.

به خواندن بیشتر درباره وب اپلیکیشن‌های پیشرونده (PWA) از گوگل ادامه دهید.

به طور کلی یک وب اپلیکیشن پیشرونده به فناوری‌های زیر نیاز دارد:

کارگران خدمات
بیانیه برنامه وب
HTTPS
این افزونه به عنوان مکانی برای پیاده‌سازی پشتیبانی از این موارد در هسته وردپرس است. این موارد قطعه به قطعه ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، عملکرد HTTPS این افزونه تا حد زیادی بخشی از هسته وردپرس شده است: تشخیص و انتقال HTTPS بهبود یافته در وردپرس 5.7.

این افزونه برای حذف دیگر افزونه‌ها و موضوعاتی که سایت‌های وردپرس را به PWA تبدیل می‌کند، نیست. در عوض، این افزونه به منظور ارائه اجزای سازنده PWA و مکانیزم هماهنگی برای این قالب‌ها و افزونه‌ها است تا چرخ را دوباره اختراع نکنند و همچنین با یکدیگر در تضاد نباشند. به عنوان مثال، قالبی که مدل پوسته برنامه را پیاده‌سازی می‌کند باید بتواند سرویس‌دهنده اصلی را گسترش دهد در حالی که افزونه‌ای که پوش نوتیفیکیشن ارائه می‌دهد، باید بتواند همین کار را انجام دهد. قالب‌ها و افزونه‌ها دیگر نباید هر کدام به تنهایی یک کارگر سرویس ایجاد کنند، چیزی که ذاتاً مشکل ساز است. زیرا فقط یک کارگر سرویس می‌تواند در یک زمان فعال باشد: فقط یک کارگر خدمات می تواند برنده شود. اگر در حال ایجاد افزونه یا پوسته‌ای هستید که شامل یک کارگر خدمات است، به این افزونه PWA اتکا کنید. یا حداقل از پیاده‌سازی داخلی به عنوان جایگزین برای زمانی که کارگر خدمات مورد نظر در افزونه PWA در دسترس نیست استفاده کنید.

در نسخه‌های قبل از ۰.۶، هیچ راهبرد ذخیره‌سازی به طور پیش‌فرض اضافه نشده بود. تنها عملکرد سرویس ورکر این بود که در صورت قطع اتصال سرویس گیرنده یا خراب بودن سایت، به صورت آفلاین سرویس دهند. همچنین هنگامی که سرور، خطای داخلی ۵۰۰ بازگرداند، یک صفحه خطا ارائه می‌کند. از نسخه ۰.۶، یک گزینه جدید “مرور آفلاین” در صفحه تنظیمات خواندن در بخش مدیریت وجود دارد که به طور پیش‌فرض غیرفعال است. اما در صورت فعال شدن یک راهبرد ذخیره‌سازی شبکه اول برای ناوبری‌ها ثبت می‌شود. به طوری که هنگام دسترسی به صفحات قبلاً دسترسی یافته، صفحه آفلاین نشان داده نمی‌شود. راهبرد شبکه اول همچنین برای فایل‌های استاتیک پوسته‌ها، افزونه‌ها و هسته وردپرس استفاده می‌شود. علاوه بر این، تصاویر بارگذاری شده با یک راهبرد کهنه شدن مجدد ارائه می‌شوند. برای اطلاع از همه جزئیات این تغییرات، به درخواست کشیدن مراجعه کنید.

اسناد مربوط به افزونه را می توانید در ویکی پروژه گیت‌هاب مشاهده کنید.

توسعه این افزونه در گیت‌هاب انجام می‌شود. به درخواست‌ها را بکشید خوش آمدید. لطفا قبل از رفتن به انجمن افزونه مسائل گزارش شده مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *